Een wat oudere schrijver van toneelstukken uit de VS en een jonge politieagente uit GB maar beiden met Franse roots hebben in Parijs voor een tijdje een appartement gehuurd. Twee volstrekt verschillende gescheiden levens en door een administratieve fout hebben ze hetzelfde appartement hebben gehuurd. Hun ego’s botsen maar geraken in het zelfde avontuur
Als snel komen de huurders erachter dat het fenomenale appartement van een jonge, veelbelovende schilder is geweest die even heel beroemd was maar door een opeenstapeling van gebeurtenissen jong en gebroken is overleden. Madeline en Gaspard raken geïntrigeerd door het verhaal en een mysterie ontvouwt zich. Want de twee willen meer weten, voelen aan dat er schakeltjes ontbreken en gaan op zoek naar de mensen uit het leven van Sean Lorenz.
Voor de lezers die de stijl van “De waarheid over de zaak Harry Quebert” van Joel Dicker interessant vonden (en afhaakten bij de vervolg romans van Dicker) zijn de romans / thrillers van Guillaume Musso wellicht een goede keuze. Musso neemt de lezer met evenveel gemak mee door Parijs als door New York en in die setting zet hij goed opgebouwde thrillers neer. Ze lezen als een trein en met name in deze thriller voert Musso je nauwgezet door de straten van Parijs. In gedachte loop je mee met de hoofdpersonen en waan je je weer even in Parijs. De Parijse sfeer is knap beschreven maar het fascinerende is dat de plekken waar het verhaal zich afspeelt zoals het steegje met het appartement, de galerie, de bezochte cafés en de beschreven Brasseries prachtig passen in het stadsbeeld van het boek maar in werkelijkheid volstrekt niet bestaan. Ook hier zet Guillaume Musso de lezer continue op het verkeerd been.
Bij BOL :